هنگامی که قصد استفاده از گاز CNG را دارید، ممکن است خودروی شما به خوبی کار نکند و شما با چراغ cng خاموش مواجه شوید. اما علت روشن نشدن چراغ cng چیست؟ موارد زیر می‌توانند از علل روشن نشدن چراغ cng باشند:


  • اتصال پشت سوئیچ CNG ممکن است سست باشد، پس سوئیچ را بیرون بکشید.
  • سوئیچ مشکل دارد. حتما آن را بیرون آورده و تعویض کنید.
  • فیوزی در کیت cng وجود دارد که ممکن است سوخته باشد، پس باید آن را تعویض نمایید.
  • ممکن است علت روشن نشدن چراغ cng، اشکال در جعبه CNG و یا اتصالات برق باشد. به این منظور می‌بایست خودرو را به دست یک تعمیرکار سپرده تا از اتصال درست سیم‌ها اطمینان حاصل نمایید.
  • اطمینان حاصل کنید که سیم منبع تغذیه (سیم قرمز) به سوئیچ تبدیل خودرو، متصل است.

علت چشمک زدن چراغ cng پراید

همان‌طور که گفتیم، یکی از خودروهایی که می‌تواند از گاز CNG به عنوان سوخت استفاده کند، پراید است. اما گاهی ممکن است شما حین استفاده از این سیستم، شاهد چشمک زدن چراغ cng پراید باشید. خوب است بدانید، هنگامی که حالت گاز را برای سوخت انتخاب می‌کنید، چهار چراغ سبز رنگ وجود دارد که میزان موجودی گاز را به شما نشان می‌دهد.
روشن بودن هر یک از این چراغ‌ها، به معنی وجود گاز CNG به میزان یک چهارم حجم مخزن است. چنانچه گاز مصرفی شما رو به اتمام باشد، تمامی این چهار جراغ سبز خاموش شده و تنها یک چراغ قرمز روشن گشته و چراغ سبز شروع به چشمک زدن می‌کند. پس علت چشمک زدن چراغ cng پراید به همراه صدای بوقی که می‌شنوید، خبر از اتمام سوخت گازی شما می‌دهد.
در این حالت باید منبع سوخت را به بنزین تغییر دهید، در غیر این صورت سیستم به طور خودکار این کار را انجام می‌دهد.



چنانچه چراغ cng چشمک زد، به این معنا است که گاز خودروی شما رو به اتمام است و می‌بایست منبع سوخت رسانی را تغییر دهید.

علت روشن نشدن چراغ cng پراید

علت روشن نشدن چراغ cng پراید همانند دلایلی است که در بالا برای روشن نشدن این چراغ در تمامی خودروها ذکر کرده‌ایم. چنانچه اتصالات برقی به چراغ، جعبه مربوط به CNG و فیوزها مشکل داشته باشد، می‌تواند یکی از علت‌های روشن نشدن چراغ cng پراید را تشکیل دهند.